Direktlänk till inlägg 11 september 2012

11 september 2012

Av girlinblack - 11 september 2012 21:58

Nu tänker jag strax ta mig själv och min sorgliga själ och gå och lägga mig.

Det har vart en lite jobbig dag..

Uppe med tuppen(nästan) efter att ha vart upp och snurrat ett par gånger på natten,

tog en halva zopiklon till att börja med,den ville inte riktigt funka,så efter ett par timmar tog jag en till.

Hade ju tid på Arbetsförmedlingen redan klockan 9 på morgonen.Jag hade messat med grannen igår kväll,

och undrat ifall han ville hänga på med in till stan(dels kunde han då bidra med en liten soppapeng,och dels kunde han ringa på hos mig på morgonen,så att jag inte försov mig.) Han ringde på,och den där ringklockan kan man bara inte sova genom!!Han skulle dock inte med,så soppan fick jag stå för själv..


Kom fram cirka 9.05,och fick beröm för att jag passade tiden så bra!!Hihi!!Mötet gick bra.Kanske ska jag få gå en liten utbildning..Om jag vill...Ska fundera på det en vecka..

Efter mötet gick det inte lika bra..Jag hämtade ut en hundring från bankomaten,begärde ett kontoutdrag,och fick en 

liten chock när kvittot kom..317 kr kvar på kontot..Jag hade trott att jag skulle ha en eller ett par tusingar kvar!!!Hur kunde jag räknat så fel?????Inte bra inte bra..Jag fick lite ont i magen,för jag har inte ens hunnit att betala elräkningen på strax över 600kr ännu..Fortsatte till Apoteket,för att höra hur mycket de ville ha för mina mediciner..600 kr där med..Åkte hemåt..


Kvällen var lite jobbig den med..Ringde glatt till morsan och berättade att jag skulle få en utbildning av Arbetsförmedlingen bla bla bla.."Men Jessica..Lastbilschaffis?? Det är ju tungt,du kommer slita ut ryggen,det är stressigt,man måste kunna passa tider,ska du sitta ensam och bara köra.."

Jaha??Men vad tycker du jag ska göra då?Vad har jag för alternativ?Jag måste få ett jobb.Jag måste få jobba och tjäna ihop lite pengar,så jag kan betala av mina skulder och ha ett liv!!!Jag kan inte bara gå här hemma och dröna längre..Jag kommer att gå under..Blev lite ledsen och avslutade samtalet,och svarade inte när hon ringde upp senare.


Jag vette sjutton,men jag mår inte tip-top just nu för tillfället..Vet inte riktigt vad det beror på.Kanske att det börjar att hopa sig lite nu.Jag känner mig lite stressad ja.Min dåliga ekonomi påminner sig konstant.Ibland försöker jag blunda,och inte låtsas om den,och göra något roligt,vilket ju inte gör saken bättre..Roligt är lika med kosta pengar..Har haft alldeles för mycket roligt i år,fast egentligen knappt nånting,och nu på hösten börjar det att komma ifatt mig..Jag ligger efter med elen,och internetabbonemanget,och det jag skäms mest av allt för..hyran..Bilen måste besiktas innan september månads slut,och bilskatten ska betalas.Avgasröret är paj,jag behöver köpa ett nytt,och det kommer inte ens på fråga,så bilen kommer att få stå efter september.Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa ut medicinerna,och får jag inte ut dem blir det inte roligt alls.Katterna ska ha sina piller,annars blir det fler av dem.Mitt enda hela par jeans håller på att gå sönder,mina två par "fina" skor har redan gått sönder,och nu känner jag tandvärken krypa på..Puh!!Nånting mer??


Nu blev det lite jobbigt igen..andas in,andas ut..Lugn och fin..Det löser sig..Jag har vart i värre situationer förr,och det har löst sig på något sätt.En sak i taget..Så löser det sig nog.Jag tänker släcka ner datorn nu,ta en zopiklon och lägga mig,förhoppningsvis får jag sova lite inatt,kanske vaknar jag upp till en lite mer positiv dag,kanske jag har lite mer energi imorgon,så jag kan jobba på att lösa den här knipan jag satt mig själv i..


Natti,natti.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av girlinblack - 16 augusti 2017 02:28

"Gammal kärlek rostar aldrig" sägs det.. London är min första och största kärlek..Men nu har jag fått en ny förälskelse..Berlin.. Jag längar tillbaka dit och jag tänker på staden nästan hela tiden och det pirrar i magen när jag tänker på allt jag vil...

Av girlinblack - 15 december 2013 15:56

Säng säng säng sova sova sova Säng säng säng sova sova sova så blir man pigg,så blir man pigg,pigg pigg piggelin.. Inte jag dårå..Jag blir bara tröttare och drömmer en jävla massa konstiga drömmar istället.   Häromveckan drömde jag att ...

Av girlinblack - 26 februari 2013 13:36

Den här månaden har vart en utmaning kan man säga!!! =) Det är nyttigt med lite utmaningar,det har inte vart så hemskt att man måste gråta,jag har heller inte direkt haft ont i magen av stress eller så,jo,men bara lite granna.. =) Jag hade en hyr...

Av girlinblack - 17 januari 2013 22:53

1/2 vitkålshuvud Ett knippe Morötter 4 Ägg 2 påsar Varma Koppen 1,5 limpa bröd 2 st fiskpinnar 1 pkt blandfärs 1 halv påse frysta ärtor 1 pkt Quornfärs 2 hamburgerbröd 2 laxfiléer 2 dl makaroner 2 krossade tomater 1 buljongt...

Av girlinblack - 9 november 2012 23:46

Jag har blivit Tant. Det har nog smygit sig på..år efter år.. Nu när jag närmar mig slutet av mitt första år som 40 åring,så kan jag konstatera  att tanten i mig har slagit ut helt och hållet..   Ett och annat grått hår visar sig på huvudet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards