Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

17 Januari 2013

Av girlinblack - 17 januari 2013 22:53

1/2 vitkålshuvud

Ett knippe Morötter

4 Ägg

2 påsar Varma Koppen

1,5 limpa bröd

2 st fiskpinnar

1 pkt blandfärs

1 halv påse frysta ärtor

1 pkt Quornfärs

2 hamburgerbröd

2 laxfiléer

2 dl makaroner

2 krossade tomater

1 buljongtärning

5 cm falukorv

Margarin

Majonnäs

Matolja

Diverse kryddor,lite mjöl.


Vad är detta nu då?Jo,det är de matvaror jag har hemma just nu,och fram tills den 28:e denna månad.Jag har inga kontanter och inget på banken.Kommer jag att kunna få ihop det här?Det är ju iaf 11 dagar kvar tills nya pengar kommer.Hur kunde det bli så här då?Jag måste få säga "den jävla julen"..Jag köpte ju faktiskt ett par styckna julklappar,kanske sammanlagt för en hundring,sen skickade jag lite julkort,det gick på runt en hundring det med.Till nyårsaftonen slog jag på stort..Jag köpte lite ostbågar,en ask chokladpraliner och lite cider från Bolaget,ett par hundringar där med antar jag..Såna lyxiga utsvävningar har jag helt enkelt inte råd med..Då blir det så här.Visst är det en del mat jag har i skåpen,jag kan nog leva på det några dagar.Men det finns ingen mjölk och inget smörgåsmargarin eller pålägg,så det blir torra mackor.. =) Men iofs majonnäs kan man ju ha på mackan också!! Jorå,jag ska nog klara mig,det har jag gjort förr.. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av girlinblack - 16 augusti 2017 02:28

"Gammal kärlek rostar aldrig" sägs det.. London är min första och största kärlek..Men nu har jag fått en ny förälskelse..Berlin.. Jag längar tillbaka dit och jag tänker på staden nästan hela tiden och det pirrar i magen när jag tänker på allt jag vil...

Av girlinblack - 15 december 2013 15:56

Säng säng säng sova sova sova Säng säng säng sova sova sova så blir man pigg,så blir man pigg,pigg pigg piggelin.. Inte jag dårå..Jag blir bara tröttare och drömmer en jävla massa konstiga drömmar istället.   Häromveckan drömde jag att ...

Av girlinblack - 26 februari 2013 13:36

Den här månaden har vart en utmaning kan man säga!!! =) Det är nyttigt med lite utmaningar,det har inte vart så hemskt att man måste gråta,jag har heller inte direkt haft ont i magen av stress eller så,jo,men bara lite granna.. =) Jag hade en hyr...

Av girlinblack - 9 november 2012 23:46

Jag har blivit Tant. Det har nog smygit sig på..år efter år.. Nu när jag närmar mig slutet av mitt första år som 40 åring,så kan jag konstatera  att tanten i mig har slagit ut helt och hållet..   Ett och annat grått hår visar sig på huvudet...

Av girlinblack - 13 september 2012 13:12

det var då själva fan då fick inte sova en hel natt i natt heller la mig halv ett,med en halva zopiklon och ett par katter bredvid mig i sängen uppe igen vid 3 ett glas mjölk lite gos med katter tillbaka till sängen   vaknade till v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards