Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

26 Februari 2013

Av girlinblack - 26 februari 2013 13:36

Den här månaden har vart en utmaning kan man säga!!! =)

Det är nyttigt med lite utmaningar,det har inte vart så hemskt att man måste gråta,jag har heller inte direkt haft ont i magen av stress eller så,jo,men bara lite granna.. =)

Jag hade en hyresskuld på 1200 som jag var tvungen att betala av,annars skulle jag ha fått flytta,och det vill jag verkligen inte,så det var bara att betala.

 En vanlig månad så har jag ungefär 1500 kronor kvar till mat,då jag betalat alla skulder och räkningar.Nu fick jag alltså ta 1200 av de pengarna till att betala hyresskulden.Kvar blir då 300 kronor.Då kanske du förstår..


Jag har fått hjälp av min Mamma,hon har kommit ut hit till mig med lite kattmat och kattsand,och jag har också fått några tjugor av henne.Hon är ju själv ingen höginkomsttagare,så det är tufft för henne också att låna ut pengar.Jag har ju haft en del i frys och skafferi,men kan tala om att där är det bra tomt just nu!!!!Men som sagt,sånt här är bara nyttigt,man får lära sig att inte vara kräsen,ta av det man har..Jätteskönt faktiskt!!!Sen får man ju också en chans att frosta av kyl och frys och städa ur skafferiet ordentligt.Just nu håller jag på att frosta av mitt kylskåp,där finns det inte mycket ätbart nu!! Lite nagellack och några filmrullar..2 burkar majonnäs och ett halvt paket margarin.1 burk lingonsylt.


Jag har 100 kronor på mitt MedMera kort,men ingen möjlighet att ta mig till en Konsum affär..den närmsta ligger 1,5 mil bort..Katterna får det sista av maten idag.Det är jobbigast,när de inte har mat.


Bilen har jag lämnat bort till en jättesnäll kompis som lovat att fixa den.Den är nämligen obesiktad pga av ett trasigt avgasrör som jag inte själv haft möjlighet att fixa.


Så snart kommer det att bli bättre.Jag får snart nya pengar och jag håller på och skriver en inköpslista för nästa månad.Det ska bli en hel del soppa har jag bestämt.Jag kan äta billigare än jag annars gör.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av girlinblack - 16 augusti 2017 02:28

"Gammal kärlek rostar aldrig" sägs det.. London är min första och största kärlek..Men nu har jag fått en ny förälskelse..Berlin.. Jag längar tillbaka dit och jag tänker på staden nästan hela tiden och det pirrar i magen när jag tänker på allt jag vil...

Av girlinblack - 15 december 2013 15:56

Säng säng säng sova sova sova Säng säng säng sova sova sova så blir man pigg,så blir man pigg,pigg pigg piggelin.. Inte jag dårå..Jag blir bara tröttare och drömmer en jävla massa konstiga drömmar istället.   Häromveckan drömde jag att ...

Av girlinblack - 17 januari 2013 22:53

1/2 vitkålshuvud Ett knippe Morötter 4 Ägg 2 påsar Varma Koppen 1,5 limpa bröd 2 st fiskpinnar 1 pkt blandfärs 1 halv påse frysta ärtor 1 pkt Quornfärs 2 hamburgerbröd 2 laxfiléer 2 dl makaroner 2 krossade tomater 1 buljongt...

Av girlinblack - 9 november 2012 23:46

Jag har blivit Tant. Det har nog smygit sig på..år efter år.. Nu när jag närmar mig slutet av mitt första år som 40 åring,så kan jag konstatera  att tanten i mig har slagit ut helt och hållet..   Ett och annat grått hår visar sig på huvudet...

Av girlinblack - 13 september 2012 13:12

det var då själva fan då fick inte sova en hel natt i natt heller la mig halv ett,med en halva zopiklon och ett par katter bredvid mig i sängen uppe igen vid 3 ett glas mjölk lite gos med katter tillbaka till sängen   vaknade till v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards