Alla inlägg under november 2012

Av girlinblack - 9 november 2012 23:46

Jag har blivit Tant.

Det har nog smygit sig på..år efter år..

Nu när jag närmar mig slutet av mitt första år som 40 åring,så kan jag konstatera 

att tanten i mig har slagit ut helt och hållet..


Ett och annat grått hår visar sig på huvudet ibland,det rycker jag snabbt bort..

Ett å annat skäggstrå dyker upp här och där..

Men den största  biten av tanten sitter helt klart på insidan..


Jag hänger med Morsan på en fredag kväll.

Vi grälar inte ens.Bara ytterst lite småtjafs mot slutet av kvällen,vid 21 snåret..

På vägen hem förfasar jag mig över dagens ungdomar.

De kör runt i bilar med så hög rapmusik så rutorna bara skallrar..

De köper hamburgare och pommes frites från McDonalds som de sen halvätna kastar ut genom fönsterna i bilen,tillsammans med förpackningarna..

Sen kör de om en i 150 blås på en mörk isig landsväg..


Jag håller stadigt 70 hela vägen hem,sitter bakom ratten och funderar över livet och längtar hem till huset som är fullt av katter..Mina bäbisar..Kanske kan det bli en kopp te och en mazarin till kvällsfika?


Det mest chockerande Tantsymptomet kom jag nog på tidigare i veckan dock,

Jag promenerade genom Sala City på vägen mellan Biblioteket och Apoteket,

då jag tittade upp och fick syn på en tjusig klänning i ett skyltfönster.

Tantaffären...


=)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards